
ایران جبهه مقاومت را از حمله به طالبان منع کرد.
منابع آگاه میگویند جمهوری اسلامی ایران به جبهه مقاومت ملی افغانستان هشدار داده است که از انجام حملات علیه طالبان خودداری کند.
بر اساس این گزارشها، مقامهای ایرانی به اعضای این جبهه گفتهاند که ادامه عملیات نظامی علیه طالبان با مخالفت تهران روبهرو خواهد شد و حتی تأکید کردهاند که «شلیک به طالبان به معنای شلیک به ما است.»
به گفته منابع، این فشارها همزمان با گسترش روابط سیاسی و امنیتی میان تهران و طالبان افزایش یافته است. منابع همچنین مدعیاند که مقامهای ایرانی به اعضای جبهه مقاومت اطلاع دادهاند در صورت تغییر شرایط منطقهای و پیشرفت توافقهای احتمالی میان ایران و آمریکا، احتمال حرکت جمهوری اسلامی به سوی به رسمیت شناختن حکومت طالبان نیز وجود دارد.
در همین حال، گزارشها از اعمال محدودیتهای تازه بر نظامیان پیشین افغانستان مقیم ایران حکایت دارد.
منابع میگویند تهران نگران پیوستن این افراد به جبهات مخالف طالبان است و به همین دلیل برای شماری از آنان محدودیتهای رفتوآمد وضع کرده است.
انتشار این گزارشها در حالی صورت میگیرد که جبهه مقاومت ملی طی روزهای اخیر از افزایش حملات و عملیاتهای خود علیه طالبان خبر داده است.

