
ترامپ: طالبان برای آمریکا چاپلوسی میکنند.
دونالد ترامپ، رئیسجمهور ایالات متحده، روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس سران گروه هفت (G7) در فرانسه، بار دیگر از نحوه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان انتقاد کرد و آن را یکی از «بدترین تصمیمهای» دولت پیشین آمریکا خواند.
ترامپ مدعی شد که طالبان برای جلب رضایت واشنگتن در حال «چاپلوسی» از آمریکا هستند و تلاش میکنند روابط خود را با ایالات متحده بهبود بخشند. او بدون ارائه جزئیات بیشتر، از رفتار اخیر طالبان در قبال آمریکا انتقاد کرد.
رئیسجمهور آمریکا همچنین از احتمال بازپسگیری تجهیزات نظامی باقیمانده در افغانستان سخن گفت و تأکید کرد که واشنگتن همچنان موضوع تجهیزات برجا مانده پس از خروج نیروهای آمریکایی را دنبال میکند. او پیشتر نیز بارها خواستار بازگرداندن این تجهیزات شده بود.

